ماهرویان

ماهرویان

ای که از کوچه‌ی معشوقه‌ی ما می‌گذری
ماهرویان

ماهرویان

ای که از کوچه‌ی معشوقه‌ی ما می‌گذری

لیلا اکرامی

دارم از تلخیِ این فاصله کمبودت را
ریختم اشک که جاری بشوم رودت را
سوختم، توی هوا پخش کنم دودت را
که فقط خواسته‌ام آمدن زودت را

توی دنیای ِ خدا چیز غم‌انگیزی نیست
خواب بد دیده‌ای انگار گلم! چیزی نیست

شهر خالی شده از بودن تو مخصوصاً
اجتماع همه‌ی غربت دنیا در من
چادر لخت که چسبیده به تنهایی زن
راه باریک تو را رفتن و دل‌تنگ شدن

یادمان رفت که از بوسه به بستر برسیم
یادمان رفت به یک آخر بهتر برسیم

کَندم از خنده خودم را و به غم چسبیدم
به هوای شب تو چند قدم چسبیدم
تکه‌تکه شدم و باز به هم چسبیدم
عکس برگشتگی‌ات را به خودم چسبیدم 

هیچ‌کس فکر نمی‌کرد تو یارم باشی
مرد خوبی شو و برگرد، کنارم باشی 

خبری نیست درون من ِ بیرون از تو
مثل سابق شده لیلای ِ تو مجنون از تو
اشک می‌ریزم و می‌ترسم از این خون از تو
نامه‌ی آخری ات آمده، ممنون از تو 

گفته‌ای زود نمی‌آیی و مجبوری که...
و دلت تنگ شده راستکی... جوری که...

دارم از هوش / نمی‌رفتی و در آغوشم
خواب می‌دیدی و آهسته کسی در گوشم
شعر می‌خواندی و می‌فهمیدم بی‌هوشم
دست‌های تو و گرمای تو را می‌پوشم

جیغ زد در بغل ساکت من پیرهنت
پا شدم باز هم از خواب تو و آمدنت

فکر می‌کرد به تنهایی ِ در این کابوس
بخت برگشته‌ی من در تن یک تازه‌عروس
خسته از رفتن و از آمدن ِ تو مأیوس
منتظر بود ببیند که تو... اما افسوس

توی دنیای خدا چیز غم‌انگیزی نیست
خواب بد دیده‌ای انگار گلم! چیزی نیست

نظرات 4 + ارسال نظر
سهیل شنبه 15 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 18:47 http://titbit.blogsky.com

بیست

آزاده یکشنبه 16 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:52 http://biobur.blogfa.com

به نظرم مضمون خوبی داره ولی مشکل شکلی داره بعضی جاها بی قاعده کلمات و ترکیبات کنار هم اومدن،در کل به نسبت سایر غزلها ضعیفه

قبول دارم ولی حس خوبی تو شعر جاریه، به این دلیل گذاشتمش.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:16

سبکش منحصر به فرد نیست اما تازه است، آنارشستی دلنشینی داره؛ اما جریان حس خوب در شعر برای من ملموس نبود.

لیلا اکرامی یکشنبه 11 مهر‌ماه سال 1395 ساعت 10:02

سلام
هیچی قشنگ بود
وخواستم بگم که منم لیلااکرامی هستم ...برام جالبه یه همنام ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد