ماهرویان

ماهرویان

ای که از کوچه‌ی معشوقه‌ی ما می‌گذری
ماهرویان

ماهرویان

ای که از کوچه‌ی معشوقه‌ی ما می‌گذری

مهدی اخوان‌ثالث

بهار آمد، پریشان‌باغ من افسرده بود اما
به جو باز آمد آب رفته، ماهی مرده بود اما

زمستان رفت، برفش آب شد، خورشید بازآمد
کبوتر بچه‌ها را سوز سرما برده بود اما

بشوید خاک قاب پنجره، باران پاییزی
به پشت شیشه در تُنگی، گلم پ‍‍ژمرده بود اما

هزاران نوش‌دارو می‌رسید از بهر سهرابم
به سهرابم هزاران ضرب چاقو خورده بود اما

خلاصه گشت ماه و مهر تا آن سال آخر شد
بهار آمد دوباره! باغ من افسرده بود اما...
نظرات 2 + ارسال نظر
آرامش سه‌شنبه 6 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 08:54

سلام؛
بالاخره پای اخوان هم به کوچه معشوقه ماهرو یان باز شد.
سپاس برای انتخاب این شعر.

سلام
برای غول‌هایی مثل «اخوان»، کوچه را باید خیابان کرد!

باشو چهارشنبه 7 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 09:00 http://bashooo.blogfa.com

سلام
کارهای زیبایی در ماهرویان خواندم و لذت بردم. سپاس مجتبای عزیز!
پیشنهاد می کنم بیشتر از اینکه اسم شعرا و معروفیت و رفاقتشان ملاک عمل انتخاب اشعار باشد ، کیفیت آثار را مد نظر قرار دهید چه بسا بچه هایی در گوشه و کنار این سرزمین هستند که کارهایشان آدم را میخکوب می کند فکر می کنم اگر بدنبال بهترین اثار باشید موفقیت بیشتری در انتظارتان است موفق باشید و سال خوبی را برایتان آرزو می کنم ....

سلام
سپاس از لطف‌تان
به روی چشم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد